Hvorfor skulle en kærlig Gud Tillad kristne til at lide med Cancer

I blev krænket som en far beskrev de gruopvækkende detaljer i hans døtre kræft. Han stoppede ved min polstring butik efter en 14 timers arbejdsdag til at købe et stykke af skum. Ud af hans mund talte han af kræft, der forbruges sine tolv år gamle datter. Under kampen for sit liv mistede hun sin venstre øje, hendes venstre bryst, begge æggestokke og hendes livmoder. Han forklarede, at han arbejdede hele tiden med henblik på at betale for kemoterapi. Hans kone stoppede med at arbejde, så hun kunne bo ved deres barns side nægter at forlade deres hus af frygt for, hvad der ville ske med deres datter næste.

Mand, der stod foran mig kiggede opbrugt, og næsten besejret. Beskrivelsen af ​​hans datter sendte kuldegysninger gennem min krop, da jeg indså, hvor frygtelig en sygdom kræft kan blive. En quickening i mit hjerte åbnede mit sind til afsløringen af, at han beskrev den langsomme, smertefulde, død hans elskede barn. Uden tøven og en fornyet følelse af beslutsomhed, han udtalte: “Jeg tror på Gud!”

Statistikken på denne ferro kræft sygdom er tankerne boblen. En million og en halv mennesker hvert år kommer ned med kræft. Tredive procent diagnosticeret er mennesker, der vælger at ryge. I øjeblikket er der millioner af mennesker, der lider og endnu flere millioner af mennesker, der beskæftiger sig med smerten af ​​at se et familiemedlem langsomt dø en pinefuld død fra denne forfærdelige sygdom.

Kræft diskriminerer ikke, den angriber alle fra nye fødte børn til ældre voksne. Chancerne er, hvis du er over halvfjerds år gammel, vil du i sidste ende dø af en form for kræft. Dette er virkeligheden i denne sygdom. Det er en sandhed, der gør alle mennesker spørgsmålet “Hvorfor ville en kærlig Gud Tillad kristne til at lide med kræft”?

Læger, forældre og samfundet vil gøre alt for at bekæmpe kræft gennem forskning, kræft oplysningsprogrammer, og gennem regelmæssige checkups at fange sygdommen, før den kan sprede sig. Fra ny medicin til operationer, der fjerner sygdommen er blevet forbedret, men stadig sygdommen er klassificeret som en af ​​de nummer et mordere af mennesker.

Hvorfor har kræft grebet så tæt til den menneskelige race? Hvis læger og medicin ikke kan beskytte os mod sygdommen, så hvad kan? Når den epidemi af kræft er så udbredt, som vil være den næste? Hvis Gud elsker mennesker så hvorfor skulle han tillade kræft?

Alle disse spørgsmål kan kun besvares, når vi ser på formålet med vores verden. Hvorfor er vi her i første omgang? Hvis alt er vi her for at lide og udholde smerte så jeg vil have ud af denne verden, nu!

Mange kristne, over hele verden, se fuld ind i ansigtet af djævelen kræft og føler sig hjælpeløse og bange . De er fyldt med frygt og rædsel, da de spekulerer på, hvordan de vil overvinde sådan en forfærdelig sygdom.

Det er meget vigtigt, da vi står over hårde tests i livet, som vi forstår, hvorfor vi skal stå vores jorden og kæmpe! Jesus kom for at frelse folk ved at lære dem lektioner på åndelig krigsførelse. Når du er en kristen, du er forskellige fra dem, der ikke har Jesus i deres liv. Jesus åbner vores øjne og giver os slagplaner, så vi vil stå over alle hindringer med tro

Matthæus 10:.. 34, “Tror du, at jeg kom til at bringe fred til verden Nej, jeg kom ikke til bringe fred, men sværd. “

Vi som kristne skal være parat til at kæmpe for vores liv. Vi skal holde fast principperne i Guds og forstå, at vores største fjende er Satan. Satan er denne verdens gud og hans mål er at ødelægge livet for gode mennesker. Når vi er opmærksomme på, hvem vi kæmper så må vi få vores skjolde troens op og kæmpe!

Vi lever i en verden, hvor vi skal lære forskellen mellem rigtigt og forkert. For at forstå rigtigt og forkert, skal vi blive præsenteret med modsætninger: godt helbred og sygdom, krig og fred, kærlighed og had, og klart forskellen mellem Gud og Satan.

fleste mennesker, når de er i kast med over for en dødelig sygdom, bebrejder Gud og hader ham for at tillade dem at få denne sygdom. De tager ikke ansvar for at ryge cigaretter, som gav dem lungekræft. De tænker ikke over, hvordan de ikke læser deres bibler, gå i kirke, eller bede. Alt, hvad de kan tænke på er at finde nogen større end dem selv skylden.

Gud skabte ikke kræft! Gud er kærlighed! Han elsker mennesker og ønsker det bedste for deres liv. Desværre, når du tænder væk fra Gud du tager væk din evne til at bekæmpe

2 Kings 17:. 25-28, “Når de først slog sig ned der, de ikke tilbede Herren, og så sendte han løver, der dræbte nogle af dem. kejseren af ​​Assyrien fik at vide, at de mennesker, han bosatte sig i byerne Samaria ikke kendte loven i den gud af denne jord, og så guden havde sendt løver, som var at dræbe dem. så kejseren befalede: “Send tilbage en af ​​præsterne vi bragte som fanger har ham gå tilbage og bo der, for at lære folket loven i den gud af denne jord.” Så en israelit præst, der var blevet deporteret fra Samaria gik og boede i Bethel, hvor han lærte folket hvordan at tilbede Herren. “

Når du ikke forstå, hvorfor du har brug for Gud, så du mister din kamp mod noget, der ønsker at ødelægge dit liv. Satan er denne verdens gud, og når vi ikke gør noget for at forhindre ham i at såre os så onde hersker supreme. Denne enkle illustration af, hvordan løver var dræbe mennesker viser, hvordan vores liv kan være fyldt med kaos, hvis vi ikke har Gud på vores side.

Jesus kom for at lære folk, hvordan at kæmpe. Vi skal aktivere vores tro på Gud ved bøn og bibelstudium. Bed Fadervor. Bed for beskyttelse mod Satan. Bed for styrke i din kamp og bede om Lords vilje skal gøres. Når du ved hvad du er vel at gøre for at bekæmpe det onde, der ønsker at ødelægge dit liv, så har du en slagplan

Romerne 12:. 12, “Lad dit håb holde dig glad, være patient i dine problemer og bede til alle tider. “

Gud elsker dig. Frygt er Satan kommer at ødelægge din tankegang og til at adskille dig fra at aktivere Guds kraft. Gud overvinder alt ondt. Tror på mirakler. Tro på Jesus Kristus som din Frelser, og du vil blive gemt. Tro på frelsende kraft af nåde og hvordan Gud tilgiver dig den uret i din fortid.

Vores verden er fyldt med fælder og fristelser, der fører os på afveje fra Gud. Men med Kristus kan du gøre noget. Du kan udholde kræft med sejren, når du placerer din tro på Jesus. Gud elsker mennesker, og han er lige ved din side i løbet af hver procedure, du udholde, når du kæmper for dit liv mod kræft. Når du er i kast af kræft, vil han give dig glæde. Joy at han tillod dig værdig til at lide for hans skyld. Joy, der sikrer dig, at du er hans vidne til læger, sygeplejersker, venner og alle mennesker, der kommer i kontakt med dig, at Satan kan være i stand til at dræbe din krop, men han kan ikke ødelægge din tro på Gud.

Alt hvad vi udholde i denne verden er beregnet til at lære os forskellen mellem god og dårlig. Når vi har denne viden så vi ved med sikkerhed, hvordan kampen mod Satan. Bed for beskyttelse mod Satan. Vær positiv og samtidig give opmuntring til dem, der lider med kræft.

Du er et lys for verden. Et lys, der kun kan skinne, når du går igennem ild test. Tests afsløre, hvad en person er ligesom i deres hjerte! Tests, når de er over vil give dig mulighed for at vidne for andre om, hvad du kan overvinde, når du har Jesus i dit liv. Tests viser os, at vi er mere magtfulde end denne verdens gud.

Statistikken er overvældende, hvor mange mennesker der lider af kræft i vores verden i dag. Men med Gods hjælper du kan overvinde verden. Med Jesus på din side, kan du gå ned uanset hvad vej du skal rejse med tillid til, at du kan gøre det! Gud elsker mennesker, og Han vil aldrig lade dig ned. Stol på Gud, og du vil vinde dit spil af livet.

Be the first to comment

Leave a Reply