Hvorfor tillader Gud Cancer

Min frygt monteret som hver dag gik med endnu en række test, der erklærer, at kræften er stadig til stede. Pårørende jeg ikke havde set i årevis begyndte fremsige ind i mit hospital værelse. De er udtryk afspejlede bekymring blandet med dødsleje farvel.

hele tiden dette skete for mig, jeg blev bare ved at tænke på, hvorfor mig? Hvorfor har Gud tillade kræft til at holde mig for løsepenge? Hvad er jeg vel at være læring fra alt dette smerte jeg lider af denne sygdom?

Har du nogensinde følt ligesom dit liv var perfekt ene øjeblik og så lige pludselig alt forandret. Du troede din eksistens kunne ikke få nogen bedre og pludselig noget forfærdeligt skete. En smerte begyndte meget lille og voksede, indtil hele din krop råbte i pine.

Kørsel til lægen, blev din værre frygt afsløret, havde den store C kastet en web over dit liv. Kræft havde spredt sig og lægen eneste plan for angrebet var øjeblikkelig operation efterfulgt af måneder af kemoterapi.

Da hver dag gik og ugen forvandlet til måneder jeres engang sundt legeme nu var arrede fra mange operationer. Du var opsvulmet og din hudfarve ikke længere udstrålede med sin engang perfekt tropiske tan. Du ser tilbage på, hvordan dit liv brug for at være, og du er overrasket over, hvor hurtigt alt kan ændre sig.

Som du glider ind og ud af bevidsthed fra dine mange kemo-behandlinger, dit sind begynder en søgen efter at forstå, hvorfor mig? Du levede et godt liv med et stort stykke arbejde. Du havde en familie og nogle gange du endda gik i kirke. Hvorfor har jeg kræft? Jeg har aldrig skadet eller udnyttede nogen! Hvorfor bliver jeg straffet? Hvorfor Gud gør dette for mig? Jeg er et godt menneske

Romerne 8:!. 28-30, “Vi ved, at Gud i alle ting virker for godt med dem, der elsker ham, dem, som han har kaldt efter hans formål dem, som Gud havde allerede valgt han også indsat til at blive som sin Søn, så Sønnen ville være den første blandt mange brødre og så dem, som Gud indsat, han kaldte,. og dem, han kaldte, han rette med sig selv, og han delte sin herlighed med dem. “

Bogstaveligt talt tusindvis af mennesker er diagnosticeret med kræft hvert år. De alle gå gennem flere stadier af sorg, der begynder med hvorfor mig? Dem med tro, spørgsmål Guds hensigt med at gøre dem udholde de store C. Andre, der aldrig har etableret tro, begynde at lede efter svar fra dem, der er kristne.

Først og fremmest havde Gud ikke skabe kræft! Han har ikke udskille dig ud for at straffe dig på grund af synd i dit liv. Gud elsker mennesker! Kræft er et resultat af folk falder bytte for en ond verden.

Kig på vores dag verden! Der er uretfærdigheder overalt. Sygdom og død er udbredt. Krig og hungersnød er et almindeligt rapporteret problem på world wide nyheder. Intet om vores verden er perfekt.

For at forstå, hvorfor kræft har greb du uvidende og holdt dig fangenskab til sine pinsler, skal du forstå vores verden. Den eneste måde at forstå denne verden er at give hvad der ikke kan ses i dit liv.

tro på Gud er et must for at overleve en ufuldkommen verden. Du skal have tillid til, hvad du ikke kan se for at forstå din nuværende livssituation. I begyndelsen skabte Gud en perfekt verden. Men da Satan fristede Adam og Eva med evnen til at forstå; alt forandret!

For at bestemme forskellen mellem rigtigt og forkert, skal du blive givet eksempler. Alle sygdomme er onde. Alle krige er kæmpet ikke for frihed og retfærdighed, men for grådighed og magt. De fleste mord begås af raseri. For at gøre bare beslutninger og få visdom skal vi have små til ekstreme eksempler for vores egne domme af, hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Vi lever i et korrupt, ond verden, der er styret af Satan. En uset verden af ​​spiritus komme ind og påvirke vores tankegang. En åndelig verden, der udfordrer vores trossystemer gennem erfaringer, vi går igennem i vores liv til enten god eller dårlig.

Mens Satan er den store bedrager og Corrupter af verden, Gud har givet Helligånden til at komme i og hjælpe os, når vi står over for usikre tider. Dette er årsagen til at vi skal have Gud i vores liv. Gud tager smerten af ​​kræft og hjælper os til at leve øjeblik for øjeblik. Han gør os et eksempel på, hvad Gud kan gøre, når vi tillader ham at arbejde i vores nuværende situation.

Nogle gange er det Guds valg for os at blive helbredt, og nogle gange er det hans vilje for os at dø for ham. Alle ting virker sammen til gode, når Gud er i kontrol. Men når vi kun tror på denne korrupte verden så har vi kun læger til at trække os gennem vores sygdomme.

Have Gud giver os styrke og udholdenhed, mens efter verden fører os ned stier af skylden og had. Tænk over Jesu liv. Han gjorde intet, men godt for folk. Han helbredte de syge og uddrevet dæmon ånder, som plagede de tanker af mennesker. Men uanset hvor meget godt han gjorde i sit liv Han var stadig korsfæstet.

For at blive som Jesus må vi forstå, at lidelse er en del af denne verden. Satan ønsker at ødelægge folk og få dem til at give slip på deres tro på Gud. Gud ønsker os at overgive vores liv til Ham og tillid, at uanset hvad der sker, han vil være der for os

Romerne 8:.? 31-33 “På baggrund af alt dette, hvad kan vi sige Hvis Gud er for os, hvem kan da være imod os? Bestemt ikke Gud, der ikke engang holde tilbage sin egen Søn, men tilbød ham for os alle! han gav os sin Søn-vil han ikke skænke os alle ting? Hvem vil anklage Guds udvalgte folk? Gud selv erklærer dem ikke skyldig! “

jeg krybe hver gang jeg ser et tv-program, der beskæftiger sig med kræft eller død og den første ting, der kommer ud af munden på skuespillerne eller skuespillerinder er hvorfor gjorde Gud gøre dette? Gud er ikke ond. Gud elsker mennesker så meget, at Han viste os gennem offerdød Jesu hvad det vil tage at kæmpe for at forstå i denne verden. For at forstå godt; vi må have eksemplet med det onde.

Jesus kom så ville vi have Helligånden i vores liv. En god ånd, der fortæller os sandheden om vores nuværende situation. En Helligånden, som er vores guide, så vi i alt gå igennem vi måske opnå forståelse gennem vores evne til at tro, at Gud kan og vil hjælpe os uanset hvad kræft kan gøre for at ødelægge vores liv.

At have tro i Gud er at udstyre os med evnen til at bekæmpe kræft. Gud er vores styrke. Bøn er vores evne til at kommunikere til Gud frit uden tøven. Helligånden giver os overnaturlige magt til at bringe kræft i knæ. Bibelen giver os håb og leder os til at tro på, at Gud aldrig vil lade os ned eller opgive os, når det lader til, at vi har mistet vores sundhed for evigt.

Hvorfor tillader Gud kræft? Gud hader kræft! Kræft er resultatet af Satans magt til at skade mennesker i verden. Gud er klar og i stand til at hjælpe os med at bekæmpe. Selv om kampen fører os til døden, Gud lover os, at han vil belønne os i Himlen for den smerte, vi har udholdt. Vi er hans kristne soldater. Soldater, der kæmper mod Satan og det onde verden.

Gud tager det onde af kræft og han viser, hvordan vores beslutsomhed gennem alt, hvad vi lider, er et eksempel for andre, hvad Gud kan gøre i vores liv, selv når prognoserne er dårlig . Gud ændrer livet for vores venner og familie, når de ser, at vi ikke vil give slip på vores tro, uanset hvad der sker med os.

Gud tager, hvad Satan gjorde for os og råber til verden, at vi ikke gjorde noget forkert. Vi har ikke synde, og vi er ikke skyldig! Han tager det onde af kræft og gør os et eksempel for andre om, hvad du kan gøre, når du har tro på Gud

Romerne 8:. 34-39: “Hvem, så vil fordømme dem Not Kristus Jesus? , der døde, eller rettere, som blev hævet til livet og er på den højre side af Guds bønfaldt ham for os! Hvem, så kan skille os fra Kristi kærlighed? kan besvær gøre det, eller trængsler eller forfølgelse eller sult eller fattigdom eller fare eller død som skriften siger: “for din skyld, vi er i fare for at dø til enhver tid. vi behandles som får, der kommer til at blive slagtet?

Nej, i alt disse ting har vi fuldstændig sejr ved ham, som elskede os for jeg er sikker på, at intet kan skille os fra hans kærlighed: hverken død eller liv, hverken engle eller andre himmelske herskere eller magter, hverken den nuværende eller i fremtiden, hverken verden over eller verden nedenfor er der intet i al skabelse, der nogensinde vil være i stand til at skille os fra Guds kærlighed, som er vores gennem Kristus Jesus, vor Herre. “

vi lever i en verden, hvor vi vil lære forskel mellem rigtigt og forkert. Kræft er ondt. Gud er god. Med Guds hjælp kan vi bringe kræft til det knæ og vise, Satan, at selv om det betyder døden, vil vi ikke give slip på vores tro på Gud!

Be the first to comment

Leave a Reply